پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 3:50 قبل از ظهر

بررسی آمار داماش؛ کسب ۶۵ امتیاز توسط سه سرمربی!/ رکورد 12 هزار هوادار برای داماش ثبت شد

تیم فوتبال داماش گیلان در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱روزهای پرفرازونشیبی را سپری کرد و درنهایت با ثبت رکورد ۱۲هزار هوادار در دیدار خانگی و پیروزی در دو دیدار رفت‌وبرگشت مقابل بنیامین ورزشی تهران به لیگ دسته دوم صعود کرد.

به گزارش داماش یار، نفیسه آذرهوش فتیده: رقابت‌های لیگ دسته سوم در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱برای داماش گیلان فرسایشی و طاقت‌فرسا به اتمام رسید؛ پسران شهر باران پس‌ازاینکه تمرینات پیش فصل را زیر نظر سیامک فراهانی آغاز کردند به دلیل عدم توافق وی با داریوش نصیری، مالک باشگاه داماش گیلان به محمد مختاری سپرده شدند.

مختاری موفق شد داماش گیلان را از مرحله نخست لیگ دسته سوم به مرحله دوم برساند ولی عدم نتیجه‌گیری در نخستین مسابقه با استعفای مختاری مواجه شد؛ استعفایی که بلافاصله توسط نصیری موردقبول واقع شد تا مشخص شود مالک داماش چندان روی خوشی به ثبات سرمربیان نشان نمی‌دهد.

اسماعیل زاهد ویشگاهی، پیشکسوت داماش گیلان هدایت لاجوردی پوشان شهر باران را بر عهده گرفت و موفق شد در برهه‌ای این تیم را به صدر جدول برساند ولی روند نتیجه‌گیری سینوسی سبب شد فشار بر زاهد افزایش‌یافته و وی عطای کار را به لقایش بخشد؛ استعفای زاهد نیز خیلی زود توسط مالک باشگاه داماش گیلان مورد موافقت قرار گرفت!

بهزاد داداش زاده سومین سرمربی داماش گیلان در طول فصل بود که هدایت این تیم را بر عهده گرفت (سیامک فراهانی به دلیل کناره‌گیری قبل از شروع رقابت‌های لیگ دسته سوم جزوه سرمربیان داماش در فصلی که گذشت قرار نگرفت). داداش زاده فصل را با چالشی عجیب آغاز کرد ولی رفته‌رفته عنان کار را بر دست گرفته و موفق شد با کنترل حواشی پیرامون تیم، داماش را به پلی‌آف برساند.

پیروزی در دیدار نیمه پایانی پلی‌آف و هم‌چنین پلی‌آف پایانی حکم به صعود داماش به لیگ دسته دوم داد. داماش درمجموع این رقابت‌ها ۳۴ مسابقه برگزار کرد و به ۱۷ برد و ۱۴ تساوی دست‌یافت. پسران شهر باران در سه دیدار متحمل شکست شدند (شکست‌ناپذیری در دیدارهای خانگی داماش گیلان نقطه اشتراک سه سرمربی داماش گیلان در طول فصل بوده است).

پسران شهر باران با به ثمر رساندن ۴۷ گل (متوسط ۱٫۰۴ گل در هر بازی) روندی نسبتاً خوب را ازلحاظ آماری پشت سر گذاشتند لیکن در این مسیر مهاجمین داماش عملکرد قابل‌توجهی نداشتند. اغلب گل‌های داماش توسط هافبک‌های این تیم به ثمر رسید و سیامک علیزاده با به ثمر رساندن ۱۳ گل علاوه بر آقای گلی لیگ دسته سوم، نقشی بسزا در صعود داماش ایفا کرد.

داماش گیلان با دریافت ۲۳ گل (متوسط ۰٫۷ گل در هر بازی) عملکرد قابل قبولی برای تیمی که مدعی صعود بود برجای نگذاشت و پسران شهر باران در لیگ دسته دوم نیاز به تقویت در بخش دفاعی دارند.

به گزارش داماش یار، پسران شهر باران در حالی به رقابت‌های لیگ دسته دوم صعود کردند که بیش از ۱۰ ماه در کوران مسابقات قرار داشتند و بدون شکست در دیدارهای خانگی با ثبت رکورد ۱۲هزار هوادار در دیدارهای پلی‌آف دگرباره در سومین سطح فوتبال ایران حضور پیدا خواهند کرد.

 

مطلب پیشنهادی

داماش 0-0 چادرملو؛ تساوی در روزی که موقعیت‌شناس نبودیم!

تیم فوتبال داماش گیلان در روزی که چهره متفاوتی در وقت‌های اضافی نیمه دوم از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *