سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403 - 11:56 بعد از ظهر

نفوذ رهنما نقش بسزایی در حضور کاراته‌کار گیلانی در تیم ملی ایفا کرد/ یکی از بدترین نتایج تاریخ کاراته گیلان در رده سنی پایه‌ها رقم خورد

داور بین‌المللی کاراته کشورمان با بیان اینکه ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ کاراته گیلان در رده سنی پایه‌ها در مسابقات انتخابی تیم ملی رقم خورد، گفت: کاراته‌کار بانوی گیلانی در رده بزرگ‌سالان با نفوذ استاد رهنما موفق به حضور در اردوی تیمی کاراته بزرگ‌سالان شده است.

علی‌اصغر کاظمی در گفت‌وگو با داماش یار با اشاره به اینکه با پیگیری‌های ریاست هیئت مستقل کاراته منطقه آزاد انزلی برای مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی یک سهمیه علاوه بر سهمیه گیلان به این منطقه تعلق‌گرفته است، تصریح کرد: هیئت کاراته استان گیلان این سهمیه را برنتابیده و سعی در محدودیت ورزشکار و حذف این سهمیه دارد و از حضور کاراته‌کار نوجوان منطقه آزاد در مسابقات انتخابی کاراته استان جلوگیری به عمل آمد!

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «رسالت هیئت کاراته استان تقویت ورزش کاراته و گسترش این رشته ورزشی نیست؟» افزود: چرا نیمی از داوران ارشد استان در دو سال گذشته در هیچ رویداد کاراته استان گیلان در لیست هیئت کاراته قرار نگرفتند و تعداد زیادی از داوران آسیایی و ممتاز کاراته در هیچ مسابقه‌ای دعوت نمی‌شوند؟!

داور بین‌المللی کاراته کشورمان با بیان اینکه هیئت کاراته گیلان باید به سؤالات پرشمار اهالی کاراته پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: به‌زعم هیئت کاراته، حذف آیا این‌همه ورزشکار و مربی و داور در رشته کاراته به ضرر ورزش گیلان نیست و چرا بسیاری از مربیان کاراته گیلان با هیئت کاراته استان همکاری ندارند!

کاظمی با تأکید بر اینکه اقلیتی از مربیان و داوران در تمامی ادوار از عملکرد مسؤولین ناراضی بوده‌اند، تصریح کرد: در هیچ برهه‌ای میزان نارضایتی و حذف کاراته‌کاران به این مقدار نرسیده و نارضایتی‌ها افزایش محسوسی دارد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان و داوران کاراته استان خواستار رسیدگی مسؤولین گیلان به‌ویژه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و نمایندگان محترم گیلانی مجلس شورای اسلامی به رشته ورزشی کاراته و اقدامات هیئت کاراته هستند، گفت: اتفاقات عجیبی در حذف چهار داور گیلانی در مسابقات انتخابی تیم ملی رقم خورد و هیئت کاراته استان گیلان در متن این اتفاقات و حذف داوران گیلانی قرار دارد.

عضو شورای داوران هیئت کاراته منطقه آزاد با اشاره به اینکه نتایج گیلان در رده‌های سنی پایه در مسابقات انتخابی زنجان یکی از بدترین نتایج تاریخ کاراته گیلان است، بیان کرد: هیئت کاراته پشت مقام قهرمانی با کسب دو طلا و یک نقره در رده سنی بزرگ‌سالان مخفی‌شده است درصورتی‌که نفرات نخست تا چهارم کشوری در اردوی تیم ملی بودند و نفرات پنجم به بعد در مسابقات شرکت کردند.

کاظمی با بیان اینکه رده سنی بزرگ‌سالان میراث گذشتگان است، افزود: در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگ‌سالان بانوان نیز موفق شدیم با نفوذ آقای رهنما (سرمربی گیلانی تیم ملی ناشنوایان و مدیرفنی تیم ملی بانوان) دو سهمیه تیم ملی کسب کنیم؛ خانم بهمنیار در مسابقات انفرادی با قاطعیت در وزن منفی 50 کیلوگرم کسب سهمیه کرده و عضو تیم ملی شدند و آویشن باقری درحالی‌که در وزن منفی 55 کیلوگرم از کسب سهمیه بازماند، با نفوذ آقای رهنما موفق شد شانس دیگری در بخش تیمی کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه خواهان انتقادپذیری هیئت کاراته استان است، گفت: مشاوران هیئت کاراته به‌درستی به رئیس این هیئت مشاوره نمی‌دهند و حتی از حضور نوجوان ۱۵ ساله در مسابقات انتخابی استان جلوگیری به عمل آوردند.

مطلب پیشنهادی

اطلاعیه باشگاه داماش: طلبکاران مراجعه کنند

باشگاه #داماش #گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از کلیه طلبکاران که تاکنون نسبت به تشکیل پرونده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *