جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 1:36 بعد از ظهر

هدفمان حضوری پرقدرت در رقابتهای مقدماتی آسیا است

اردوی آماده سازی تیم ملی زیر18 سال از روز 20 بهمن ماه در مرکز ملی فوتبال در حالی آغاز شد که این تیم با ترکیبی از بازیکنان جوان و نوجوان تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی برگزار کردند.

به گزارش داماش یار و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم آزمون، سرمربی رشتی تیم ملی فوتبال دختران زیر 18 سال گفت: اولین اردوی آماده سازی پس از تعطیلی 7 ماهه، در مرکز ملی فوتبال آغاز شد تا بازیکنان تمرینات خود را جهت شرکت در تورنمنت کافا برگزار کنند. پس از انجام تست PCR و مثبت شدن تست چند بازیکن، ملی پوشان را قرنطینه کرده و بازیکنان درگیر به ویروس را به شهرهایشان اعزام کردیم. تمرینات در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد تا بتوانیم میزان آمادگی ملی پوشان را ارزیابی کرده و برای شرکت در تورنمنت کافا برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید فرصتی برای استعدادیابی و انتخاب بازیکنان نداشتیم برهمین اساس نفراتی که برای تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان به کافا اعزام شده بودند در کنار بازیکنان جوان را به اردو دعوت کردیم.

آزمون ادامه داد:کار بسیار سخت است. چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا رده های سنی را تغییر داده و اکنون با رده سنی زیر18 سال باید در مسابقات حضور یابیم. تعدادی از بازیکنان باکیفیت که در رده سنی زیر 19 سال بودند را نمی توانیم استفاده کنیم. بر همین اساس حضور در تورنمنت های کافا و مسابقات دوستانه به ما کمک می کندد تا بازیکنان را شناسایی و آنها را پرورش دهیم.امیدواریم بتوانیم در سال آینده استعدادیابی خوبی در سطح جوانان داشته باشیم تا برای دور اول مقدماتی که اسفند ماه سال 1401 برگزار می شود، بازیکنان آماده ای در اختیار داشته باشیم. در واقع هدفمان حضوری پرقدرت در رقابتهای مقدماتی آسیا است.

سرمربی تیم ملی زیر18 سال دختران در پایان گفت: به دلیل برگزاری رقابتهای لیگ برتر و دسته اول به صورت همزمان و فشردگی زمان، مجبوریم که اردوی های کوتاه مدت برگزار کنیم. همین امر کار را برای ما سخت می کند چرا که بازیکنان خوب خود را در اختیار نداریم و به جهت شرایط کرونا این رفت و آمد برای بازیکنان ریسک بالایی دارد . شرایط را سخت می کند اما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا تیم آماده ای برای تورنمنت کافا اعزام کنیم.

 

مطلب پیشنهادی

داماش 0-0 چادرملو؛ تساوی در روزی که موقعیت‌شناس نبودیم!

تیم فوتبال داماش گیلان در روزی که چهره متفاوتی در وقت‌های اضافی نیمه دوم از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *