جمعه , 31 فروردین 1403 - 3:29 قبل از ظهر

استقبال کارگرنیا از ایده تبلیغاتی مالک داماش/ سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش بزهکاری‌های اجتماعی می‌شود

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پیشنهاد ارائه‌شده توسط مالک تیم داماش مبنی بر ایجاد جایگاه تبلیغات در سطح رشت قابل‌تحسین است، گفت: کارگروهی ویژه متشکل از نمایندگانی از اداره ورزش و جوانان، شورای شهر رشت، نمایندگان مردم در مجلس، اداره صمت، جامعه هواداری و افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با ورزش بایستی تشکیل شود.

به گزارش داماش یار، صبح امروز نشستی با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت و داریوش نصیری مالک، اسماعیل شاد، مدیرعامل و محمد مختاری سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان در دفتر رئیس شورای شهر رشت برگزار شد.

کارگرنیا در این جلسه با اشاره به هم‌زمانی نشست با روز رشت تصریح کرد: رشت شهر اولین‌ها بوده و شایسته بهترین‌ها است، این روز را به تمام شهروندان شهر باران و مردم گیلان تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه شهر رشت در عرضه ورزشی قهرمان و چهره‌های شاخصی به خود دیده است، گفت: از افراد و قهرمانی که در هر جایگاهی ازجمله ورزش تلاش صادقانه انجام می‌دهند بایستی حمایت ویژه شود، محمد مختاری سرمربی داماش یکی از چهره‌های شناخته‌شده ورزش استان است و با داماش سابقه حضور در فینال جام حذفی را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه برای حضور در عرصه فوتبال بایستی عاشق بود، افزود: بعضاً افرادی برای قدرت‌نمایی و سوءاستفاده از ورزش پای به این عرصه می‌گذارند ولی افرادی هستند که با خلوص نیت و عاشقانه در عرصه ورزش به‌ویژه فوتبال حضور پیدا می‌کنند.

کارگرنیا فوتبال را به‌سان چاقوی دو لبه دانست و افزود: بعضاً با دو برد متوالی یک مالک یا سرمربی را به عرش برده و با دو باخت متوالی به فرش می‌زنند، ازاین‌رو بایستی سعه‌صدر بالایی در این ورزش به خرج دارد.

وی با تأکید بر اینکه شورای چهارم همواره حامی ورزش به‌ویژه دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش بوده، تصریح کرد: با حمایت‌های شورای چهارم تیم سپیدرود به لیگ برتر صعود کرد و داماش نیز با حمایت شورا و همچنین آقای حاجی پور در لیگ یک حضور پیدا کرد ولی متأسفانه در سال‌های اخیر این دو تیم روند نزولی را در پیش‌گرفته و داماش در لیگ دسته سوم و سپیدرود در لیگ دسته دوم حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه وضعیت داماش و سپیدرود شرایط ایده‌آلی نیست و با پیشینه پرافتخار رشت در این عرصه همخوانی ندارد، گفت: فوتبال گیلان در سال‌های اخیر پسرفت کرده است و در حال حاضر بازیکنی که هم‌زمان در تیم‌های فوتبال گیلان و تیم ملی عضویت داشته باشد نداریم. شورای ششم رشت قصد دارد با توجه به ورزش محلات، نسبت به شناسایی استعدادهای پنهان ورزشی در بخش‌های مختلف ازجمله فوتبال اقدام کند.

کارگرنیا با اشاره به حمایت شورای ششم رشت از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان به‌منظور حمایت از دو تیم داماش و سپیدرود اختصاص پیداکرده است که به‌منظور تسریع بخشیدن به این مهم با شهرداری رشت مکاتبه می‌کنیم. تاکنون تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شده است یک میلیارد و 500 میلیون تومان از این بودجه را دریافت کند.

وی با بیان اینکه تفکر درآمدزایی توسط مالک باشگاه داماش حائز اهمیت است، افزود: از پیشنهاد ارائه‌شده توسط مالک تیم داماش مبنی بر ایجاد جایگاه تبلیغات در سطح رشت استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از اینکه شهرداری رشت از تیم‌داری منع شده است، تصریح کرد: تمایل داشتیم که تعدادی از تیم‌های پایه در بخش‌های ورزشی مختلف را تحت حمایت شهرداری رشت قرار دهیم و در این راستا موافقت تشکیل تیم‌های پایه فوتسال را اخذ کرده‌ایم.

کارگرنیا با بیان اینکه حمایت مالی از ورزش به‌منزله سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: برخی سرمایه‌گذاری را با هزینه اشتباه می‌گیرند درصورتی‌که از طریق سرمایه‌گذاری در ورزش می‌توانیم جوانان را وارد محیطی پرنشاط کرده و با تزریق انگیزه به جوانان، بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل کارگروه ورزشی لازمه حمایت پایدار از ورزش رشت است، گفت: این کارگروه بایستی از نمایندگان مردم رشت در شورای اسلامی رشت و مجلس شورای اسلامی، جامعه ورزش نظیر هواداران، هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان، نمایندگان استانداری، اداره صمت و سایر اداره‌ها و نهادهای ذی‌ربط تشکیل شود.

به دنبال خودنمایی نیستیم/ هدف‌مان درآمدزایی پایدار برای داماش است

مالک باشگاه داماش گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه به دنبال شوآف و خودنمایی در ورزش نیست، اظهار کرد: بنده یکی از اعضای صداوسیما بوده‌ام و سال‌ها مدیر روابط عمومی برنامه 90 و همچنین در برنامه خبری 20:30 حضور داشتم ولی یک‌بار اسمی از بنده و یا شرکت خصولتی بنده در این سال‌ها ندیده‌اید.

داریوش نصیری با تأکید بر اینکه یک فرد به‌تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های سرسام‌آور تیمداری را بر عهده بگیرد، افزود: می‌توانیم با حمایت شورا نسبت به جانمایی سازه‌های بیلبورد با هدف درآمدزایی برای داماش اقدام کنیم، داماش از توانایی بازاریابی خوبی برخوردار است و با مساعدت شورا و شهرداری می‌خواهیم از فضای مناسبی با هدف درآمدزایی برای این تیم استفاده کنیم.

رشت شهری فوتبالی است

مدیرعامل باشگاه داماش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رشت یک شهر فوتبالی است، اظهار کرد: تیم‌های داماش و سپیدرود هواداران فراوانی دارند اما متأسفانه حدود یک سال پیش تیم فوتبال داماش عملاً توسط فدراسیون فوتبال منحل شد.

اسماعیل شاد با بیان اینکه تیم داماش دو بار سابقه نائب قهرمانی جام حذفی کشور را دارد، افزود: داماش همواره فوتبال خوبی ارائه داده و هواداران متعصب فراوانی در جای‌جای استان و همچنین خارج از استان دارد.

وی به تلاش‌های برخی از مدیران داماش و هواداران این تیم اشاره کرد و گفت: آقایان سیامک فراهانی، محمد مختاری و افشین چاووشی راهی را آغاز کرده و کمر همت برای احیای مجدد داماش بستند، بنده نیز حدود هشت ماه پیش به‌عنوان همکار در این مجموعه فعالیتم را آغاز کردم و خوشبختانه در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در دست انجام است.

مدیرعامل تیم فوتبال داماش با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام‌شده در چرخه مسابقات قرار گرفتیم، بیان کرد: در حال حاضر تیم دوم جدول با یک بازی کمتر هستیم و هدفمان بازگشت به جایگاه اصلی‌مان است، در رده پایه نیز تیم لیگ برتری جوانان به داماش هبه شده و مدرسه فوتبال نوجوانان را نیز راه‌اندازی کردیم.

شاد با تأکید بر اینکه نیازمند حمایت از سوی مسؤولین شهری و استانی هستیم، گفت: یکسری مشکلاتی در گیلان وجود دارد که با حمایت‌های شورا قابل برطرف شدن است. به دنبال این هستیم که با توافق شورا و شهرداری رشت یکسری سازه‌های جدید که توسط خودمان ساخته می‌شود و امتیاز بهره‌برداری از آن نیز در اختیار مالک تیم باشد را به‌منظور انجام تبلیغات و با هدف درآمدزایی برای داماش در سطح رشت اجرایی کنیم.

خاک فوتبال را خورده‌ام

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رئیس شورای رشت از جنس مردم است، اظهار کرد: نسبت به اقتصاد و سیاست اطلاع چندانی ندارم اما خاک فوتبال را خورده‌ام.

محمد مختاری با بیان اینکه در شهر رشت، فوتبال تأثیر فراوانی بر روی اقشار مختلف و حتی خانواده‌ها دارد، افزود: مالک جدید باشگاه داماش از زمان حضورش در این جایگاه حمایت‌های خوبی از تیم داماش انجام داده و انتظار داریم با حمایت‌های مسؤولان، چنین مدیرانی بتوانند با آسودگی بیشتری به خدمت بپردازند.

وی خواستار حمایت‌های بیشتر شورای رشت از تیم داماش گیلان شد و بیان کرد: رئیس شورای شهر در این مدت کوتاه از عمر شورای ششم نشان داده به دنبال حل مشکلات مردم است و امیدواریم حمایت ایشان و مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت از تیم داماش شدت بیشتری به خود بگیرد.

سو استفاده‌ها داماش را به ورطه نابودی کشاند

مدیر وب‌سایت داماش یار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برخی از سو استفاده‌ها توسط برخی افراد، داماش را به ورطه نابودی کشاند، اظهار کرد: برخی افراد هنگام انتخابات و کارهای تبلیغاتی یاد فوتبال و به‌ویژه داماش و سپیدرود افتاده و با گرفتن چند عکس یادگاری محو می‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر رشت از معدود نهادهای حامی ورزش در سال‌های اخیر بوده است، افزود: فوتبال امروز نیازمند حمایت مدیران استانی و فرا استانی است، به‌عنوان‌مثال تیمی در استان با استفاده از حمایت مسؤولین می‌تواند بودجه چند ده‌میلیاردی به خود اختصاص دهد ولی داماش به دلیل بدهی سه میلیارد تومانی، سهمیه لیگ دسته اولش از دست رفت و به‌ناچار در تاریکخانه لیگ دسته سوم حضور پیداکرده است.

وی با تأکید بر اینکه برخی منتظرند که فقط شورا از تیم‌های فوتبال رشت حمایت کند، گفت: نبایستی نهادهای مسؤول از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرده و نسبت به ورزش و به‌ویژه فوتبال رشت بی‌تفاوت باشند.

مدیر وب‌سایت هواداران داماش گیلان با بیان اینکه رئیس شورای رشت می‌تواند فارغ از شورا در جایگاه‌های دیگر نیز به داماش و دیگر تیم‌های فوتبال کمک کند، افزود: دو فصل گذشته وقتی داماش به فینال جام حذفی رسید شادی خاصی در شهر و حتی استان حاکم شد و این نشان می‌دهد با کمترین هزینه می‌تواند بخش بزرگی از جامعه جوان شهر رشت و استان گیلان را شادمان کرد.

وی با بیان اینکه شورای چهارم نگاه حمایتی به ورزش به‌ویژه فوتبال داشته است اما در دوره‌های بعد این حمایت رنگ باخت، تصریح کرد: حضور چهره‌های شاخص در شورای ششم رشت این امیدواری را در جامعه ورزش به‌ویژه فوتبال به وجود آورده که مجدداً نگاه‌های حمایتی خوبی به داماش و سپیدرود معطوف شود.

مدیر وب‌سایت داماش یار با تأکید به اینکه انتظار داریم نمایندگان مجلس نیز با داماش و سپیدرود همراهی بیشتری داشته باشند، افزود: نگاه‌های حمایتی به این دو تیم نبایستی فقط در زمان انتخابات باشد.

 

مطلب پیشنهادی

داماش 0-0 چادرملو؛ تساوی در روزی که موقعیت‌شناس نبودیم!

تیم فوتبال داماش گیلان در روزی که چهره متفاوتی در وقت‌های اضافی نیمه دوم از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *